Odwiedziliśmy Toruń !!!

Data publikacji: 20.11.2015

Niektórzy mówią, że Toruń to miasto Kopernika inni, że piernika, słyszeliśmy o aniołach i innych pierdołach. Postanowiliśmy to sprawdzić dlatego wybraliśmy się do tego cudownego miejsca w 18-to osobowej ekipie. Spędziliśmy tam czas od 6 do 8 listopada i szczerze mówiąc? NIE ŻAŁUJEMY.

Nasza przygoda jak większość harcerskich podróży zaczyna się na małym niepozornym dworcu. W miejscu w którym zdarza się więcej niż nam się wydaje.

‘’Są małe stacje wielkich kolei,
Nieznane jak obce imiona,
Małe stacje wielkich kolei,
Jakiś napis i lampa zielona. ‘’

DZIEŃ 1: Czwarta rano to dość ciekawa pora na rozpoczęcie wyjazdu, ale nasi harcerze są wytrwali i nikt nie zaspał. Pożegnaliśmy się z rodzicami i czekała nas dość długa droga podczas, której śpiewaliśmy, rozmawialiśmy i graliśmy w karty. Kiedy dotarliśmy na miejsce stanęło przed nami nie łatwe zadanie DOSTAĆ SIĘ DO FORTU w którym mieliśmy spać. Po chwilowym zawahaniu udało nam się odnaleźć autobus (w którym było oczywiście tak pełen, że ciężko było w nim oddychać) . Sukces! Mamy gdzie spać! Po tak dobrze wykonanej pracy należał nam się… obiadek. Oczywiście nie dostaliśmy tego czego chcieliśmy, bo najpierw czekało nas zwiedzanie okolicy, muzeów i innych atrakcji tego miast. Podobało nam się, szczególnie w planetarium, gdzie mogliśmy wszystkiego dotknąć i sami się pobawić. Po powrocie do fortu dostaliśmy pochodnie i zwiedziliśmy go oświetlając sobie nimi drogę… no okej trochę się baliśmy. Kiedy położyliśmy się do łóżek chyba wszyscy zasnęli po 5 minutach. Wyczerpujący był ten dzień.

DZIEŃ 2: Od rana atrakcji nie brakowało, rozpoczęliśmy dzień od pożywnego śniadania, a następnie wybraliśmy się na warsztaty z robienia pierników. Niestety nie można ich jeść… GŁODNY HARCERZ = SMUTNY HARCERZ. Mimo wszystko miło wspominamy wizytę w tym miejscu. Później udaliśmy się do ruin zamku gdzie spotkaliśmy najlepszego przewodnika pod słońcem. NAPRAWDĘ. Chyba nikt się nie nudził, kiedy wydawał dziwne odgłosy, skakał i kazał nam udawać słońce i planety krążące dookoła niego. Tak nam się spodobało, że poprosiliśmy go aby towarzyszył nam w dalszym zwiedzaniu! (Ajajaj harcerze!). Na końcu każdy dostał od niego dyplom i miano rycerza lub księżniczki. Wróciliśmy do fortu gdzie nocą odbyły się podchody. Biegaliśmy po ciemnych korytarzach, wykonywaliśmy misje, łapaliśmy zakładników, uciekaliśmy. Tak baliśmy się też. Lubimy gry pełne emocji.

DZIEŃ 3: Chyba nasz ulubiony. Wstaliśmy zjedliśmy śniadanie, pojechaliśmy robić lizaki które mogliśmy zjeść, następnie przyszedł czas na obiadek, a później już tylko siedzenie w pociągu i jedzenie. Hahaha, a tak na poważnie to uwielbiamy wyjazdy po których jesteśmy tak zmęczeni, że pierwsze co robimy po powrocie do domu to położenie się do łóżka i spanie przez kolejne 24 godziny.

Dziękuje wszystkim za ten wspaniale spędzony czas, w harcerstwie nie trudno jest budować tak cudowne relacje. Przyjaźń rośnie wokół nas, i czekamy na kolejne niesamowite chwile 🙂

Zapraszamy do naszej galerii na Facebooku:

Poznajmy się

tel.: +48 724 181 565
e-mail: 12dshhoryzont@zhp.nowytomysl.pl

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Komendę Hufca ZHP Nowy Tomyśl, z siedzibą w Nowym Tomyślu, 64-300 przy os. Północ 25 w celu przesłania na moj adres e-mail podany powyżej, odpowiedzi na moje zapytanie.